Gratis frakt & retur på alla beställningarMina Ordrar

Kontakt

Du pratar och vi lyssnar. Det är så vi lever varje dag och det som får oss ur sängen på morgonen. Våra kundtjänstteam är alltid redo och taggade på att besvara dina frågor! Från hjälp med din order till de bästa skidorterna att besöka.

Sätt att nå oss på

E-post
info@ridestore.com
Messenger
Prata med oss på messenger
teammates

Frågor och svar

Ja, alltid fri frakt och fria returer hos oss :)

Man går in på ridestore.se/retur eller klickar sig in på länken i sms:et man fått av oss vid leveransen och registrerar sin retur. Förpacka sedan produkten väl och skicka tillbaka i förslagsvis samma kartong/påse som du mottog varan i, går även bra med annan kartong/påse man har hemma. I varje paket medföljer en förbetald returetikett, klistra på den och lämna sedan in på ditt närmsta postombud.

Så fort vi mottar din retur får du en bekräftelse på din mail, och ditt byte skickas eller om du valt retur så stryks produkten ifrån sin beställning.

Återbetalning sker följande beroende på betalsätt:

Faktura: Om du har betalat din faktura via klarna.se eller via deras app så sker en återbetalning automatiskt till samma konto ifrån Klarna, syns på kontot inom 1-3 bankdagar från att returen är behandlad. Om du har gjort en manuell betalning via din bank så skickar istället Klarna ett återbetalningsformulär till din e-mail när returen är behandlad hos oss, när klarna har fått din information så gör dem återbetalningen vilket då kan ta några dagar extra.

Kortbetalning: Pengarna återbetalas direkt till samma kort ifrån Klarna, syns på kontot inom 1-3 bankdagar från att returen är behandlad.

Direktbetalning: Pengarna återbetalas direkt till samma konto ifrån Klarna, syns på kontot inom 1-3 bankdagar från att returen är behandlad.

Postförskott: Återbetalning sker till de kontouppgifter ni anger vid registrering av retur.

TIPS! Vill man ha en ny produkt eller storlek snabbast möjligt är det alltid enklast att lägga en ny beställning, och sedan använda sig av tumregeln att betala för det man behåller på respektive beställning :)

Man kan följa sitt paket via länken i sms:et man får när paketet är packat, eller på www.postnord.se med hjälp av kollinumret som står med i mailet när beställningen skickas. Mindre försändelser, som har ett kollinummer som börjar på UA, delas oftast ut direkt i brevlådan och skulle de inte få plats går de istället vidare till ditt närmsta postombud.

  1. Du väljer de produkter du vill ha och lägger dem i korgen.

  2. I kassan finns det en länk för presentkort och rabattkoder, här fyller du i det mobilnummer som är kopplad till din butikskrediten och tryck "Lägg till". Fyll i den kod som skickas till dig via sms.

  3. Beloppet ändras automatiskt och längst upp ser du hur mycket som dragits från butikskrediten, klicka sen på slutför för att slutföra din order.

Tyvärr kan man inte göra det i dagens läge :( Däremot är vårt tips att beställa via ridestore.fi till en finsk kompis alternativt till en svensk kompis via ridestore.se och få paketet igenom dem :)

Kul, vi är peppade! Kontakta oss via kontaktformuläret (crew@ridestore.com) på denna sidan och berätta mer om hur du tänker och vilka sociala plattformar du använder (t.ex. instagram, facebook/, snapchat, youtube), så snackar vi vidare med dig :)

Vi är ledsna att höra att någonting har hänt med din produkt :( Det är väldigt viktigt för oss att lösa alla problem som uppstår, så vänligen hör av dig till oss på crew@ridestore.com så att vi kan hitta den bästa lösningen för dig! Du kan även läsa mer om detta i våra allmänna villkor.

Som EU medborgare har du alltid rätten till att använda dig av EU:s konsument online plattform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ om det skulle uppstå några tvister. Men som tidigare nämnt så är det alltid vårat mål att hitta den bästa lösningen för dig om något tråkigt har inträffat, så tveka inte att höra av dig till crew@ridestore.com så hjälper vi dig.

Absolut kan du det! Vi vill inte att du ska få emails som du inte vill ha, så i varje email som vi skickar har vi inkluderat en "Avregistrera" knapp som du hittar du längst ned i våra emails. Du kan självklart höra av dig till oss också så hjälper vi dig med avregistreringen. Emails som är anslutna till din order, som orderbekräftelse och returbekräftelse, eller uppföljnings email kommer inte att bli avregistrerade.

Om Ridestore

Dessa villkor (”Villkoren”) gäller när du besöker www.ridestore.se och därtill relaterade webbsidor (”Webbplatsen”). Webbplatsen tillhandahålls av Ridestore AB (”Ridestore”) med organisationsnummer 556706–1238.
Ridestore är ett svenskt företag med huvudkontor i Sverige och omfattas av både svensk och europeisk lag. Styrelsen har sitt säte i Göteborg, Sverige. Ridestores registreringsnummer för mervärdesskatt är SE556706123801.

Du kan kontakta oss på vår e-postadress info@ridestore.com. Vår postadress är Frihamnen 16 A, 41770 Göteborg, Sverige.

Du kan hitta och läsa mer om alla våra allmänna villkor här.

information på Webbplatsen

Vi försöker alltid ange korrekt information på Webbplatsen. Dock kan felaktigheter uppstå, t.ex. stavfel, felaktiga produktbeskrivningar, felaktigt lagersaldo eller felaktiga priser. Vi har rätt att korrigera sådan felaktig information och bilder på Webbplatsen. Ridestore kan inte garantera att Webbplatsen fungerar felfritt, men gör vårt bästa för att lösa eventuella tekniska problem. Webbplatsen kan från tid till annan innehålla länkar till andra webbplatser som tillhandahålls av tredje parter. Ridestore ansvarar inte för sådant innehåll som tillhandahålls av tredje parter.

Information om tekniska steg för att ingå avtal

För att göra ett köp på Webbplatsen behöver du vidta följande steg:

Välj storlek för den vara du vill beställa och lägg därefter varan i kundvagnen genom att klicka på knappen med kundvagnen bredvid varan.

För att gå vidare och slutföra köpet av varan klicka på symbolen för väska uppe i det högra hörnet på hemsidan och klicka därefter på ”Gå till kassan”.

I kassan ombeds du att lämna uppgifter om dig själv samt leverans- och betalningsinformation. I kassan finns även information om våra köpvillkor och om hur vi behandlar dina personuppgifter.

Innan du slutför köpet har du möjlighet att granska din beställning och de uppgifter som du har lämnat samt justera dessa.

För att slutföra köpet av din vara klicka på ”Slutför köp”. Om du har valt ett direktbetalningsalternativ behöver du därefter följa de instruktioner som ges för att genomföra betalningen.

När vi har behandlat din beställning skickar vi en bekräftelse på din order till den e-postadress som du har angett.

Immateriella rättigheter

Webbplatsen och allt dess innehåll ägs av Ridestore eller, i tillämpliga fall, av Ridestores licensgivare. Informationen på Webbplatsen är skyddad av bland annat immaterialrätt och marknadsföringslagstiftning. Detta innebär att du inte får kopiera eller använda Ridestores varumärken, firmanamn, produktnamn, bilder och grafik, design, layout och information om produkter, tjänster och annat innehåll utan Ridestores förtida skriftliga medgivande.

Om dessa Villkor

Dessa Villkor ska tolkas och tillämpas enligt svensk lag. Om någon bestämmelse i dessa Villkor skulle hållas ogiltig eller inte verkställbar av någon behörig domstol, myndighet, skiljedomstol eller alternativ tvistlösningsorgan, kommer återstoden av denna bestämmelse och alla andra bestämmelser att förbli giltiga och verkställbara till fullo i enlighet med tillämplig lag.

Dessa Villkor fastställdes av Ridestore AB den 25/09/2020.

Ridestore AB | Frihamnen 16 A, 41770 Göteborg, Sverige info@ridestore.com | +447903569497 (SMS) Org. nummer: 556706-1238 | Moms nummer: SE556706123801

Ja, alltid fri frakt och fria returer hos oss :)