Gratis frakt & retur på alla beställningarMina Ordrar
Hjälp
Köpvillkor

Köpvillkor

  1. Den här texten beskriver de villkor som gäller för ditt köp. Det är ett ganska långt dokument, men det beror på att vi i detalj vill beskriva vilka juridiska rättigheter som du har när du genomför ditt köp hos oss. Om det finns något i dokumentet som du tycker är oklart eller om du har några frågor, tveka inte att kontakta oss, se kontaktuppgifter nedan.
  2. Dessa allmänna villkor (”Villkoren”) gäller när du, i egenskap av konsument, gör ett köp från oss via www.ridestore.se och därtill relaterade webbsidor (”Webbplatsen”). När du gör en beställning på Webbplatsen ingås ett avtal mellan dig och Ridestore AB, med organisationsnummer 556706-1238 och momsregistreringsnummer SE556706123801 (”Ridestore”, ”oss” eller ”vi”).
  3. Utöver dessa Villkor hittar du information om hur vi hanterar dina personuppgifter i vår Personuppgiftspolicy. Du hittar Personuppgiftspolicyn på Webbplatsen.

Vårt kundserviceteam vill gärna hjälpa till och är redo att prata med dig! Det kan handla om vad som helst, allt från hjälp med din beställning till att diskutera de bästa skidorterna. Du kan enkelt nå oss via chattfunktionen på Webbplatsen, genom att använda Messenger, genom att skriva till oss på info@ridestore.com eller via https://www.ridestore.se/contact.

  1. När du gör ett köp på Webbplatsen accepterar du automatiskt dessa Villkor. För att göra ett köp på Webbplatsen är det nödvändigt att du har rätt att ingå avtal enligt den tillämpliga tvingande lagstiftningen i det land där du har din hemvist. Det innebär normalt att du inte får stå under förmyndarskap.
  2. Utöver vad som anges ovan kan vi behöva neka en beställning om du har lämnat felaktig information till oss i kassan, om vi misstänker försök till bedrägeri eller om beställningen inte kan slutföras på grund av att produkten är slut i lager.
  3. När du har slutfört ditt köp på Webbplatsen skickar vi en orderbekräftelse till dig via e-post så snart som möjligt. När orderbekräftelsen skickas har ett avtal om köp mellan dig och Ridestore ingåtts. Vi uppmanar dig att spara orderbekräftelsen för att underlätta framtida kommunikation med oss.
  1. Vid beställning gäller de priser som vid tidpunkten för beställningen anges på Webbplatsen, om annat inte uttryckligen har avtalats eller om omständigheterna inte uppenbarligen föranleder annat.
  2. Alla priser presenteras i lokal valuta och inkluderar moms och betalningsavgifter.
  3. Om priset eller informationen om en produkt som anges på Webbplatsen är felaktigt och du insåg eller borde ha insett detta, kommer priset eller informationen inte att gälla för köpet. Om du har beställt en produkt som hade fel pris kommer vi att informera dig om detta.
  4. Beroende på vilket land du är bosatt i vid tidpunkten för köpet erbjuder vi olika betalningsalternativ. De tillgängliga betalningsalternativen och eventuella begränsningar anges på Webbplatsen och i kassan. Vi och betaltjänstleverantörerna har rätt att välja vilka betalningsalternativ som vi från tid till annan erbjuder. Följande gäller beroende på vilket betalningsalternativ du väljer:
    • Om du betalar för ditt köp med ett giltigt betalkort kommer beloppet att reserveras när du genomför köpet. Denna reservation kommer senare att släppas, och du debiteras när din beställning skickas. Vår betaltjänstleverantör hjälper oss att hantera din betalning.
    • I vissa länder kan du välja att betala via Klarna eller Paypal. Om du väljer att betala med faktura, ingår du ett avtal med Klarna och rätten att erhålla betalning och alla därmed tillhörande rättigheter tilldelas Klarna. Betalning får därför endast göras till Klarna och Klarnas villkor kommer att gälla utöver dessa Villkor, se här.
  1. Vi försöker alltid ange korrekt information på Webbplatsen. Dock kan felaktigheter uppstå, t.ex. stavfel, felaktiga produktbeskrivningar, felaktigt lagersaldo eller felaktiga priser. Vi har rätt att korrigera sådan felaktig information och bilder på Webbplatsen.
  2. Bilder som visar produkter på Webbplatsen, i annonser och annat marknadsföringsmaterial ska uteslutande ses som illustrationer och inte som specifikationer över produktens egenskaper, funktioner, ursprung eller som någon garanti.
  3. Webbplatsen och allt dess innehåll ägs av oss eller, i tillämpliga fall, av våra licensgivare. Informationen på Webbplatsen är skyddad av bland annat immaterialrätt och marknadsföringslagstiftning. Detta innebär att du inte får kopiera eller använda Ridestores varumärken, firmanamn, produktnamn, bilder och grafik, design, layout och information om produkter, tjänster och annat innehåll utan vårt förtida skriftliga medgivande.
  1. Vi erbjuder gratis frakt på våra standardleveranser. Detta innebär att vi inte debiterar dig för frakt- eller leveranskostnader förutom när du väljer en leveransmetod som inte är vår standard, t.ex. expressleverans.
  2. Produkter levereras till dig enligt det leveransalternativ som du väljer i kassan. Du hittar information om dina alternativ på Webbplatsen och i kassan. Observera att begränsningar i leveransen kan inträffa, i så fall kommer vi att meddela dig innan du slutför ditt köp.
  3. Den förväntade leveranstiden anges alltid på Webbplatsen och i orderbekräftelsen. Du kan också kontrollera statusen på din beställning på Webbplatsen. Vi strävar alltid efter att leverera din beställning inom det uppskattade antalet arbetsdagar för leverans som anges på Webbplatsen och i din orderbekräftelse. Observera att tiden för leverans kan variera beroende på var du bor, vilket leveransalternativ du väljer och på grund av högsäsong. Om din beställning är försenad, kommer vi att kontakta dig.
  4. Vi levererar heller inte till en adress i ett land eller region där det finns ett krig, konflikt eller instabilitet av något slag eller till platser som det är olagligt för Ridestore att leverera till (till exempel när det finns ett handelsembargo).
  5. I samband med att leverans sker, kommer du att få en avisering som visar var och när din beställning kan upphämtas. Beroende på vilket leveransalternativ du har valt kan leveransen ske hem till dig eller till ett utlämningsställe. Du ansvarar för att hämta ut din beställning under den tid som anges i aviseringen.
  1. Vi kan från tid till annan erbjuda kampanjer, rabattkoder och andra erbjudanden för olika produkter (”Erbjudanden”). Dessa mer gynnsamma villkor gäller endast under den tid som anges i samband med ett sådant Erbjudande och så länge produkten finns i lager. Erbjudanden kan inte kombineras med andra rabatter om det inte uttryckligen anges på Webbplatsen. I övrigt gäller dessa Villkor också för Erbjudanden.
  2. Vid uppsägning eller återkallande av ett Erbjudande gäller dessa Villkor för de produkter som tidigare var föremål för ett Erbjudande.
  1. Enligt EU:s konsumentskyddslagstiftning har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag som du, eller en person som på uppdrag av dig, tar emot produkten. Utöver detta ger vi dig ytterligare 16 dagar (totalt 30 dagar) för att bestämma om du vill behålla produkten. Detta innebär att du kan returnera produkten inom 30 dagar med den förbetalda retursedeln från förpackningen eller genom att använda en förbetald retursedel som du kan ladda ner från Webbplatsen.
  2. Du har rätt att öppna förpackningen och undersöka produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma dess karaktär, egenskaper och funktion. Du har rätt att ångra ditt köp mot full återbetalning i enlighet med nedan om du meddelar oss inom 30 dagar.
  3. Om en produkt inte är lämplig att ångra på grund av hälso- och hygienskäl, kommer du inte att kunna ångra köpet om du har tagit bort taggarna eller förseglingen på produkten. När du beställer en produkt som ångerrätten inte gäller för, kommer du att få information om detta.

    Hur du ångrar ditt köp

  4. Om du vill utöva din ångerrätt måste du meddela oss innan ångerfristen löper ut. Du kan göra det genom att registrera din retur på https://www.ridestore.se/returns eller genom att kontakta kundtjänst som hjälper dig med returen. Du kan enkelt kontakta oss via chattfunktionen på Webbplatsen, genom att använda Messenger, genom att skriva till oss på info@ridestore.com eller via https://www.ridestore.se/contact.Du kan också använda den förbetalda retursedeln från förpackningen eller ladda ner en sådan från Webbplatsen och skicka tillbaka din beställning. Du kan också använda Konsumentverkets standardblankett för utövande av ångerrätt som du hittar här.
  5. Vid retur ska du returnera produkten inom 30 dagar efter att du har mottagit produkten. Returfrakten är förbetald och vi täcker kostnaderna för din retur om du använder vår förbetalda retursedel.
  6. Se till att packa produkten noggrant och helst i originalförpackningen eftersom du är ansvarig för produktens skick från tidpunkten för mottagandet och under returfrakten. Om du inte packar produkten på ett sådant sätt kan det påverka dina rättigheter vid returen.

    Din återbetalning

  7. Vi ger dig full återbetalning om du bestämmer dig för att ångra ditt köp. Vi har dock rätt att dra av ett belopp med vilket produktens värde har minskats om du har använt produkten mer än nödvändigt för att fastställa dess karaktär, egenskaper och funktion. Sådant avdrag görs enligt produktens värde vid retur jämfört med det ursprungliga värdet vid köpet.
  8. Vi kommer att ersätta dig så fort som möjligt och alltid arbeta hårt för att se till att du får din återbetalning snabbt! Du kommer att få din återbetalning när vi har hanterat din retur. Det kan dock ta upp till 14 dagar innan du får din återbetalning. Vi kommer inte ersätta dig innan vi har fått tillbaka produkten eller innan du har visat att du har skickat den. Återbetalning kommer att göras till dig med samma betalningsmetod som du valde i kassan, såvida det inte finns något hinder för sådan återbetalning eller om inget annat avtalats.
  9. Om du har ingått ett separat avtal om betalning med vår betalningsleverantör kommer de att hantera återbetalningen.
  1. Om det är något fel på din produkt har du rätt att reklamera den felaktiga produkten i enlighet med tvingande konsumentskyddslagstiftning som gäller i det land där du har din hemvist. Du har rätt att reklamera i tre år från den dag du mottog produkten.
  2. För att göra din reklamation på ett effektivt sätt rekommenderar vi att du kontaktar vårt kundserviceteam. Du kan enkelt kontakta oss via chattfunktionen på Webbplatsen, genom att använda Messenger, genom att skriva till oss på info@ridestore.com eller via https://www.ridestore.se/contact. Om du vill reklamera ska du kontakta oss så snart som möjligt efter att har upptäckt felet.
  3. Se till att packa produkten noggrant och helst i originalförpackningen eftersom du är ansvarig för produktens skick från tidpunkten för mottagandet och under returfrakten. Om du inte packar produkten på ett sådant sätt kan det påverka dina rättigheter vid reklamationen.
  4. När den reklamerade produkten har tagits emot och det konstaterats att reklamationen är giltig kommer vi att ersätta dig enligt gällande lag. Det innebär att felet kommer att avhjälpas eller att vi kommer att byta ut den felaktiga produkten mot en ny. Om ingen av dessa alternativ är möjliga kan vi istället göra en återbetalning till dig. Observera att vi har rätt att neka en reklamation om det visar sig att produkten inte är felaktig enligt gällande lag.
  1. Om det är något fel med din produkt eller om beställningen är försenad, ansvarar vi för skador enligt tillämplig tvingande konsumentskyddslagstiftning och i den utsträckning du har vidtagit rimliga åtgärder för att begränsa din skada.
  2. Vi ansvarar inte för skador som orsakas av oförutsedda omständigheter utanför vår kontroll, t.ex. krig eller naturkatastrofer. Du har dock rätt att häva köpet enligt tvingande konsumentskyddslagstiftning.
  1. Vi är ett svenskt företag med vårt huvudkontor i Sverige och omfattas därför av både svensk och europeisk lag. Du har dock alltid rätt att utöva de rättigheter som finns för konsumenter i det land där du har din hemvist. Detta innebär att vi alltid kommer att följa tvingande konsumentskyddslagstiftning som gäller i ditt hemland. Vi har ingen avsikt att utesluta eller begränsa sådana rättigheter enligt dessa Villkor.
  2. Vi har rätt att till tredje part överlåta hela eller delar av våra rättigheter och skyldigheter enligt avtalet utan ditt föregående medgivande. Vidare har vi rätt att överföra eller pantsätta fordringar till tredje part utan ditt föregående medgivande. Du får dock inte överlåta eller överföra någon del av dina rättigheter eller skyldigheter enligt avtalet utan vårt föregående skriftliga medgivande.
  1. Vi har rätt att ändra dessa Villkor, men de villkor som du godkände vid tiden för ditt köp gäller alltid för det köpet. Alla ändringar kommer att framgå av senast publicerad version av Villkoren på Webbplatsen. Ändringar träder i kraft från det att du har accepterat Villkoren, det vill säga i samband med att du genomför ett nytt köp på Webbplatsen.
  2. Dessa Villkor ska tolkas och tillämpas enligt svensk lag. Om någon bestämmelse i dessa Villkor skulle hållas ogiltig eller inte verkställbar av någon behörig domstol, myndighet, skiljedomstol eller alternativ tvistlösningsorgan, kommer återstoden av denna bestämmelse och alla andra bestämmelser att förbli giltiga och verkställbara till fullo i enlighet med tillämplig lag.
  1. Du är välkommen att kontakta vårt kundserviceteam om du har några klagomål eller frågor angående din beställning. Du kan enkelt nå oss via chattfunktionen på Webbplatsen, genom att använda Messenger, genom att skriva till oss på info@ridestore.com eller via https://www.ridestore.se/contact.
  2. Om en tvist uppstår som vi inte kan lösa tillsammans kan du alltid använda dig av alternativ tvistlösning i ditt hemland. Vid eventuell tvist följer vi alltid sådana rekommendationer från sådana organisationer. För att få tillgång till det alternativa tvistlösningsorganet i ditt land, klicka här. I Sverige kan du kontakta Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Du kan kontakta dem genom deras hemsida eller genom att skicka ett brev till Box 174, 101 23 Stockholm.
  3. Du har även möjlighet att klaga via EU:s webbaserade plattform för tvistlösning som du når här.
  4. Oavsett vad som anges ovan kan eventuella tvister också avgöras vid varje behörig domstol i ditt hemland.
  1. Den här texten beskriver de villkor som gäller för ditt köp. Det är ett ganska långt dokument, men det beror på att vi i detalj vill beskriva vilka juridiska rättigheter som du har när du genomför ditt köp hos oss. Om det finns något i dokumentet som du tycker är oklart eller om du har några frågor, tveka inte att kontakta oss, se kontaktuppgifter nedan.
  2. Dessa allmänna villkor (”Villkoren”) gäller när du, i egenskap av konsument, gör ett köp från oss via www.ridestore.se och därtill relaterade webbsidor (”Webbplatsen”). När du gör en beställning på Webbplatsen ingås ett avtal mellan dig och Ridestore AB, med organisationsnummer 556706-1238 och momsregistreringsnummer SE556706123801 (”Ridestore”, ”oss” eller ”vi”).
  3. Utöver dessa Villkor hittar du information om hur vi hanterar dina personuppgifter i vår Personuppgiftspolicy. Du hittar Personuppgiftspolicyn på Webbplatsen.